Kaizen czyli metoda bezbolesnych zmian!

Mój związek przeżywa kryzys i chciałabym to naprawić.
Często nie panuję nad emocjami i chciałabym się tego nauczyć.
Nie potrafię poradzić sobie ze stratą bliskiej osoby, nie wiem co robić.
Chcę rzucić palenie.
Chcę zdać prawo jazdy.
Czuję, że za mało czytam. Pragnę się rozwijać.
Remont mieszkania czeka na mnie od pięciu miesięcy.
Chciałabym napisać książkę, ale brakuje mi czasu i motywacji.
Marzę o założeniu własnej firmy, ale nie wiem jak się do tego zabrać.
Zawsze wstaję za późno, a chciałabym wstawać o godzinę wcześniej.
Jestem gruba i chcę schudnąć.
Nie znam języka niemieckiego i chcę się go nauczyć.
i tak dalej.
Ile jest takich spraw w Twoim życiu, które chciałbyś zrobić, wprowadzić w życie, ale zwyczajnie nie masz na to czasu, siły, pomysłu, motywacji?
Jak wiele chciałbyś zmienić, a nie wiesz od czego zacząć?
Co chciałbyś osiągnąć, ale blokuje Cię lęk przed nieznanym?
Jakiś mądry człowiek z Ameryki w czasach drugiej wojny światowej wymyślił prostą i bardzo skuteczną metodę stosowaną przy procesach produkcji w firmie Toyota. Ponieważ w Ameryce zmienił się rząd, w latach 50-tych została ona rozpowszechniona w Japonii. Amerykanie nazywają tę koncepcję jako Lean Management. Chodzi tu o filozofię małych kroków czyli KAIZEN. 
Kaizen polega na ciągłym wprowadzaniu małych, drobnych zmian i ulepszeń. Dzięki takiemu zachowaniu możemy dokonać dużych zmian, nie doznając szoku, nie wykazując się nieprzeciętną odwagą, lekko i płynnie podnosząc jakość swojego życia. Wyróżniamy kilka podstawowych zasad Kaizen: 
- ulepszanie nigdy nie ma końca
- nie akceptuj wymówek
- wybieraj proste rozwiązania
- myśl nad rozwiązaniami, które mogą stać się faktem
- inspiruj i bądź kreatywny
- pytaj 5 razy: dlaczego
- odrzucaj status quo (stały stan rzeczy; niechęć do zmiany, obawa przed nowym, nieznanym)
- pomyłki koryguj na bieżąco
- każdy problem daje nowe możliwości – korzystaj z nich.
QoR8Bv1S2SEqH6UcSJCA_Tea
Teraz pomyśl o tym, co na pierwszym miejscu chciałbyś ulepszyć w swoim życiu i zadaj sobie trzy pytania (niech to będzie w moim przypadku np. poprawa kondycji)
1. Co mogę zrobić najmniejszego, żeby poprawić swoją sylwetkę?
2. Co mogę robić przez co najmniej 1 minutę dziennie żeby zmniejszyć swoją wagę?
3. Jaki mały, banalny krok, jest realny dla mnie, żeby poprawić swoją efektywność?
Jeśli już to ustalisz ( ja ustaliłam że stawiam sobie za cel codzienne bieganie), zadaj sobie kolejne trzy pytania:
1. W którym momencie każdego dnia będę to robić?
2. Co będzie mi codziennie o tym przypominać i do tego motywować?
3. Po jakiej codziennej czynności będę to robić?
Praktyka pokazuje, że często mamy wielkie ambicje i na tym się kończy. Chcemy być bizneswoman w pięknym, lśniącym samochodzie i żyć w loftach, a brutalna rzeczywistość woła do nas zza kasy najbliższego spożywczaka. Mam dla Ciebie krwawą prawdę – marzenia same się nie spełnią. A jeśli chcesz pójść w ich kierunku, łatwiej będzie dokonywać drobnych, dobrze zaplanowanych ulepszeń niż jednej, bolesnej, stresującej i niekoniecznie udanej zmiany.
Ja już zdecydowałam. I mocno wierzę w siebie. I w Ciebie też. :)
,
5 comments on “Kaizen czyli metoda bezbolesnych zmian!
  1. „(..) Przystanią, do której muszą dotrzeć wszystkie memy, aby przeżyć, jest ludzki umysł, ale jest on sam w sobie artefaktem powstającym, gdy memy zmieniają strukturę ludzkiego mózgu w celu stworzenia lepszego siedliska dla siebie. Drogi wejścia i wyjścia są modyfikowane, by lepiej odpowiadały lokalnym warunkom, i wzmacniane za pomocą różnych sztucznych urządzeń zwiększających wierność i rozwlekłość replikacji – umysł rodowitego Chińczyka różni się znacznie od umysłu rodowitego Francuza, a umysł człowieka umiejącego czytać i pisać różni się od umysłu analfabety. Memy odwdzięczają się organizmom, w których rezydują, niezliczonymi przysługami, choć jest wśród nich także wiele „koni trojańskich” (…).Daniel Dennett_ …. Krople drążą skały; Mocno wierzę w siebie i Ciebie też ;-)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>